Tradeka teki lahjoituksen Nappi Naapurille Slushissa

Osuuskunta Tradeka lahjoitti tänään Slushissa järjestetyssä New Non Profit -verkostoitumistapahtumassa 60 000 euroa Nappi Naapurille. Lahjoituksellaan Tradeka haluaa tukea tavallisen kansalaisen mahdollisuuksia hyödyntää digitalisaation suomia mahdollisuuksia arjen ongelmien ratkaisussa.

”Meille Tradekassa on erittäin tärkeää, että yhteiskuntaa ja sen digitalisoitumista kehitetään tasapuolisesti, myös syrjäseuduilla asuvien sekä vanhusten näkökulmasta. Nappi Naapuri vakuutti meidät sosiaalista hyvää luovalla ja tuovalla sovelluksellaan, jolla on potentiaalia kehittyä yhteiskunnallisesti merkittäväksi toimijaksi”, Tradekan toimitusjohtaja Perttu Puro kertoo.

Vuonna 2015 julkaistu Nappi Naapuri on Yhteismaa ry:n kehittämä karttapohjainen sovellus, joka on tarkoitettu naapurustojen yhteiseksi sosiaaliseksi mediaksi. Palvelun avulla naapurit voivat panna hyvän kiertämään ja esimerkiksi lahjoittaa pieneksi jääneet luistimet niitä tarvitsevalle, lähteä lenkkikaveriksi lenkkiseuraa kaipaavalle, tarjota omaa osaamistaan tai vaikkapa kodinkoneitaan muiden käyttöön.

”Olemme kiitollisia ja otettuja Tradekan antamasta lahjoituksesta. Lahjoituksen avulla pystymme kehittämään palvelumme ominaisuuksia, markkinoimaan Nappi Naapuria yhä useammalle potentiaaliselle käyttäjälle sekä julkaisemaan kieliversioita, jotta palvelu olisi saatavilla mahdollisimman monelle”, Yhteismaan tuottaja Tanja Jänicke kiittelee.

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty Slushin New Non Profit -ohjelma kannustaa yrityksiä ja järjestöjä etsimään ketteriä ratkaisuja hyvinvointiyhteiskunnan tulevaisuuden rakentamiseksi. Osuuskunta Tradeka on mukana mahdollistamassa ohjelmakokonaisuutta.

Lisätiedot:
Perttu Puro, Toimitusjohtaja, Osuuskunta Tradeka, 040 779 3436