• Mitä teen, kun olen hukannut jäsenkorttini?

    Saat tilattua uuden kortin ottamalla yhteyttä Tradekan jäsenpalveluun.

  • Missä Tradekan jäsenetuja voi hyödyntää?

    Löydät kaikki Tradekan eturavintolat täältä.  Lisäksi tarjoamme lukuisia kumppaneidemme etuja vuosietuina ja kuukausittain vaihtuvina extraetuina.

    Katso kaikki jäsenedut

  • Saako perheenjäseneni rinnakkaiskortin Tradekan jäsenkortilleni?

    Osuuskunta Tradekan jäsenyys on henkilökohtainen, eikä siihen ole mahdollista saada rinnakkaisjäsenyyttä.

  • Miten kirjaudun Oma Tradekaan?

    Päästäksesi kirjautumaan Oma Tradekaan luo ensin tunnukset.
    Sitä varten tarvitset Tradekan jäsennumerosi, joka on sama kuin uuden jäsenkorttisi numero. Voit myös tunnistautua käyttämällä verkkopankkitunnuksia.

    Katso tarkemmat ohjeet kirjautumiseen täältä

  • Onko PINS-kortillani pisteitä ja saako sillä vielä etuja?

    Yhteistyömme Pinssin kanssa on päättynyt, eikä PINS-kortilla saa enää Tradekan jäsenetuja. PINS-jäsenyyden lopettamisen ja mahdolliset kertyneet PINS-pisteet saat tietoosi kirjautumalla profiiliisi osoitteessa www.pins.fi.

  • Mikä on Tradekan jäsenen osuusmaksu?

    Jokainen Osuuskunnan jäsen on liittyessään maksanut osuusmaksun, joka eroamisen yhteydessä palautetaan. Osuusmaksun summa saattaa vaihdella, sillä sitä ei ennen ole tarvinnut maksaa heti täyteen. Täyteen maksettu osuusmaksu on 33,64 euroa.

    Tämä on ainoa Tradekan hallinnoima summa jäseneen nähden, ellei jäsen ole hyödyntänyt mahdollisuutta merkata tuotto-osuuksia.

  • Palautetaanko osuusmaksu, jos eroan Tradekan jäsenyydestä?

    Osuusmaksu palautuu ilmoitetulle pankkitilille kahden kuukauden kuluessa siitä, kun eroamisilmoitus on vastaanotettu ja käsitelty.

  • Miten eroan Tradekan jäsenyydestä?

    Jos olet aiemmin käyttänyt Oma Tradeka -jäsenpalvelua, voit erota Tradekan jäsenyydestä täyttämällä sähköisen eroamisilmoituksen Oma Tradekassa. Eroilmoitus löytyy sisään kirjautumisen jälkeen sivun oikeasta ylälaidasta oman nimesi vieressä olevaa nuolta klikkaamalla.

    Jos et aiemmin ole kirjautunut Oma Tradeka -jäsenpalveluun, klikkaa tästä. Eroaminen osuuskunnasta onnistuu käyttäen tunnistautumiseen pankkitunnuksiasi: sinun ei siis tarvitse luoda tunnuksia Oma Tradeka -palveluun erotaksesi.

    Jos sähköinen eroaminen ei ole mahdollista, voit soittaa jäsenpalveluumme puh. 08001 22288 (maksuton). Tradekan jäsenpalvelu on avoinna ma–pe klo 9–15.

  • Miten lopetan kuolleen omaiseni jäsenyyden?

    Kuolleen jäsenen jäsenyyden lopettaminen tapahtuu täyttämällä kuolleen eroamisilmoitus. Sen allekirjoittavat joko kuolinpesän kaikki osakkaat tai pesän ilmoittaja (useimmiten yksi omaisista, joka pesää ilmoittaa).

    Pelkkä eroamisilmoitus riittää jäsenyyden päättämiseksi, liitteitä (kopio perukirjasta, virkatodistus) ei tarvitse lähettää.
    Tradeka palauttaa maksetun osuusmaksun kuolinpesän ilmoittamalle tilille noin kahden kuukauden kuluessa eroamisilmoituksen on vastaanottamisesta ja käsitelystä.

    Huomioittehan, että pankkitilin tulee olla voimassa tarpeeksi pitkään, jotta palautus pääsee läpi. Tilinumeron, jolle osuusmaksu palautetaan, kuolinpesä voi valita itse.
    Kuolleen jäsenen eroamista ei pysty tekemään sähköisesti. Kuolleen eroamisilmoituksen löydät täältä.

  • Miltä ajalta tuotto-osuuksien korko lasketaan ja milloin se maksetaan?

    Tuotto-osuuksien koron laskenta alkaa siitä päivästä, jolloin tuotto-osuudet on hyväksytty tuotto-osuusrekisteriin. 

    Tuotto-osuuksille maksettavasta korosta päätetään vuosittain jälkikäteen Tradekan edustajiston varsinaisessa kokouksessa. 

    Korko maksetaan vuosittain rahana kesäkuun loppuun mennessä. 

    Tuotto-osuudelle maksetaan korkoa myös irtisanomisen ja palautuksen väliseltä ajalta. 

  • Täytyykö tuotto-osuuksista ilmoittaa verottajalle? 

    Sinun ei tarvitse ilmoittaa tuotto-osuudestasi verottajalle. Tradeka ilmoittaa suoraan verottajalle tiedot tuotto-osuuksille maksetuista koroista ja niistä suoritetuista ennakonpidätyksistä.

    Osuuskunta Tradeka toimittaa tuotto-osuuden korosta 7,5 % suuruisen ennakonpidätyksen 5 000 euroon saakka ja 25 % suuruisen ennakonpidätyksen 5 000 euroa ylittävältä osalta. Ennakonpidätystä ei kuitenkaan toimiteta 20 euroa tai sitä pienemmästä korosta.

  • Tilinumeroni on vaihtunut. Miten vaihdan sen Oma Tradekassa?

    Oma Tradekan kohdassa Tuotto-osuudet > Omat tuotto-osuudet näkyy ilmoittamasi tilinumero.

    Jos tilinumerosi on vaihtunut, pystyt päivittämään uuden numeron samassa kohdassa. 

  • Milloin ja miten voin hakea Tradekan apurahoja?

    Apurahoja haetaan täyttämällä hakemuslomake. Voit hakea samaan aikaan myös Kuluttajaosuustoiminnan säätiön apurahaa, nämä eivät sulje toisiaan pois.

  • Milloin apurahat tulevat maksuun? 

    Osuuskunta Tradekan hallitus on tehnyt päätöksen kevään apurahoista kokouksessaan 4.3.2020.

    Apurahat voidaan maksaa, kun edustajisto vahvistaa päätöksen ylijäämän käytöstä ja siitä, että käyttörahastoa voidaan käyttää lahjoituksiin. Tavoitteena on, että apurahat saadaan maksuun kesäkuussa. 

    Vuonna 2020 lahjoituksiin on tarkoitus kokonaisuudessaan käyttää 1,1 miljoonaa euroa.  

    Tradekan Säätiön apurahat ja lahjoitukset maksetaan huhtikuussa. 

    Kuluttajaosuustoiminnan säätiö päättää apurahoista kesäkuussa.

  • Milloin ja miten teen selvityksen saamani apurahan käytöstä?

    Tee apurahaselvitys täyttämällä sitä varten oleva lomake. 

  • Sain viestin PINS:n rekisteritietojen siirtymisestä Latviaan. Mistä on kyse?

    Tradekan ja PINS:n yhteistyö on päättynyt vuoden 2019 alussa, eikä Tradekan jäsenten tietoja siirretä Latviaan. PINS:n lähettämä viesti koskee ainoastaan PINS:n tietojen siirtämistä.

    Tradekalla ei siis ole tekemistä PINS:n lähettämän viestin kanssa. PINS-ohjelmaan liittyvien kysymysten kanssa tulee olla suoraan yhteydessä PINS:iin. Omalle PINS-tilillesi pääset kirjautumaan PINS:n verkkosivuilla, jossa on myös lisätietoa heidän kanta-asiakasohjelmastaan.

    Tradekalla on oma jäsenrekisteri ja jäsenten osoitetietoja on luovutettu PINS:lle vain jäsenkorttien toimitusta varten aikana, jolloin Tradeka teki jäsenkorttiyhteistyötä PINS:n kanssa.  Tradekan jäsentietojen käsittelystä voit lukea lisää rekisteriselosteesta.

     

  • Miksi en saanut kotiin postitettua jäsenkirjettä?

    Tradeka postitti elokuussa 2020 kaikille jäsenilleen jäsenkirjeen kotiin. Se, että et saanut kirjettä voi johtua esimerkiksi seuraavista seikoista:
    - Olet liittynyt jäseneksi vasta postituksen jälkeen tai
    - yhteystietosi eivät ole rekisterissämme ajantasalla.

    Yhteystietosi voit tarkistaa Oma Tradekasta. Jos sinulla on aiheesta kysyttävää, otathan yhteyttä jäsenpalveluumme.

Etkö löytänyt vastausta?
Lähetä meille kysymyksesi

Vastaamme sinulle niin pian kuin mahdollista.

Pysy kärryillä - tilaa uutiskirje